Gluténmentes gabonák

Gluténmentes gabonák

  • Post Author:

Ha éppen jó forrásból származnak, azért a rizstől a búzán keresztül találunk olyan lehetőségeket, amelyekről elmondhatjuk, hogy a teljes kiőrlésű fajtáik egészségesek. Hiszen sok rostot, B-vitamint, folsavat, esszenciális zsírsavakat, fehérjét és antioxidánsokat, valamint mikrotápanyagokat tartalmaznak. 

Amaránt

Igazából az amaránt nem is gabonaféle, de táplálkozás szempontjából és felhasználását tekintve ide soroljuk. Nagyon magas a vas és kálcium, valamint a rosttartalma. 

Hajdina

Személyes kedvencem. Álgabona ő is, de annál valósabb, számunkra hihetetlenül fontos dolgokat tartalmaz. Igaz, magas a szénhidráttartalma, de emellett a rost és fehérjetartalma is magas.

Köles

A köles igazából egy mag, amely magas réz. vas, mangán, foszfor és magnézium tartalmú, emellett B-vitamint is tartalmaz. Lúgosításban nagy segítség lehet. 

Quinoa

Érdekes, hogy a cékla és a spenót rokona. Ennek köszönhetően 9 féle aminosavat tartalmaz, amire szervezetünknek hatalmas szüksége van.

Rizs

Manapság már számos fajtához könnyen hozzá tudunk jutni a boltokban. Van fehérrizs, barna-, vad-, jázmin és basmati rizs. Személy szerint én a basmati rizst kedvelem. 

Ezekből a gabonafélékből lisztet is készítenek, ami azért jó hír, mert akkor tudunk belőle tésztaféléket is készíteni, vagy akár a kedvenc pékárunktól sem kell megválnunk.