Fehérjék, mint fontos építőköveink

Fehérjék, mint fontos építőköveink

  • Post Author:

A makrotápanyag közé tartozik a szénhidrát, a zsír és a fehérje. Mindhárom energiabevitelt biztosít, kalóriamennyiségük viszont eltérő. A szénhidrátok és a fehérjék grammonként 4 kalóriát tartalmaznak, a zsír azonban grammonként 9-et. A zsírok lebontásához kell a legtöbb idő, ezeket követik a fehérjék, végül pedig a szénhidrátok.

Fehérje:

Csontozatunk és Izmaink legfontosabb alapkövei. Így hát a bevitelük nap, mint nap fontos. A fehérjeszegény étkezés miatt károsodhatnak az izmaink, főleg azok szerkezete, így funkciójuk hiányos lesz, ez pedig ahhoz vezet, hogy nem tudják elvégezni azt a feladatot, ami éppen azon a területen rájuk van bízva. A másik véglet, a túlzott fehérjebevitellel sem vagyunk előrébb, hiszen nem kötelezhetjük a szervezetet arra, hogy több fehérjét hasznosítson, mint amire szüksége van, így ez a véglet igen megterhelő tud lenni. Viszont jó hír, hogy meg lehet találni az arany középutat. A legmegfelelőbbek a teljesértékű fehérje források, ilyenek az állati eredetű (sovány) fehérjék: csirke, pulyka, halfélék, tojás, marha, sertés.

Kell-e feltétlenül étrend-kiegészítőkhöz nyúlni? Úgy gondolom, hogy amennyiben lehetséges, oldjuk meg a fehérjebevitelt természetes forrásokból. Ezekre jópár példát felsoroltam korábban. De adódnak olyan szituációk, élethelyzetek, amelyek alatt nem olyan mennyiségben tudunk hozzájutni ezekhez. Viszont huzamosabb ideig nem tartható fent ez az állapot. Hiszen egy bizonyos idő után már nem várhatjuk el a szervezetünktől, hogy úgy tegyen, mintha minden rendben lenne.

Érdemes olyan étrend-kiegészítőket választani, amelyek

  • előállítása megfelelő körülmények között történik
  • fehérje mellett egyéb vitaminokban, ásványi anyagokban is gazdagok, így ilyen környezetben tud igazán megfelelően hasznosulni a szervezetünkben
  • egy adagja 15-20 g fehérjét tartalmaz
  • olyan sokatmondó minősítésekkel rendelkeznek, hogy bátran, nyugodt szívvel tudd elfogyasztani
  • édesítőszerrel készülnek cukor helyett.