Folyadékot a testnek

Folyadékot a testnek

  • Post Author:

Számos reklám szól arról, hogy miért fontos a folyadékfogyasztás és hogy mi van ennek a háttérében. Szajkózzák a szakemberek, hogy testsúlykilogrammonként ennyit és ennyit kell meginni legalább. Amikor szomjas vagy, az már egy vészjelzése a szervezetnek.

Vannak tények, amelyeket tudomásul kell venni és akkor is figyelni kell magunkra, amikor a gyerek húzza a szoknyánkat. Figyelni arra, hogy igyunk minden étkezés után, lépten-nyomon legyen nálunk folyadék. Mert ha elfelejted, akkor jön az, hogy fáradtabb és ingerültebb vagy.

A felnőtt emberi szervezet 60%-a víz, amelyből már 1-2%-os veszteség olyan tüneteket okozhat, mint a fejfájás, a fáradtság vagy az állóképesség csökkenése. Különböző mértékben ugyan, de minden létfontosságú szervünk tartalmaz vizet: az agyunk és szívünk kb. 78%-a, a vérünk 86%-a, míg csontjaink 22%-a víz. Minél nagyobb testtömeggel rendelkezünk, annál több folyadékra van szükségünk, így a túlsúllyal és elhízással küzdőknek fokozottabban kell ügyelniük a vízpótlásra.

Egy tálka friss zöldségsalátával akár 1 pohár vizet is elfogyaszthatunk, hiszen a zöldségeknek átlagosan 85-90%-a víz. Legmagasabb víztartalmú a gomba, uborka, jégsaláta, zellerszár, retek, spenót, brokkoli. Szóval van miből választani.

A kávé enyhe vízhajtó tulajdonsága ellenére is hozzájárulhat folyadékfogyasztásunkhoz, hisz 1 mg koffein 1,17 ml vizet hajt ki, így egy hosszú vagy tejes kávé esetén már pozitív a vízmérleg.

A vízfogyasztás azért is fontos, mivel rengeteg olyan vitamin van, amelyek csak vízben képesek feloldódni és hasznosulni a szervezetben. Ilyen vitaminok a B-vitaminok, a C-vitamin, a H-vitamin, a P-vitamin és U-vitamin.

Vélemény, hozzászólás?