Emésztési idő

Emésztési idő

  • Post Author:

Az emésztés egy nagyon fontos folyamata a szervezetünknek, ami komoly szerepet játszik az egészséges testsúly elérésében. Ennek során szervezetünk apró részecskékre bontja az elfogyasztott táplálékot, amelyek felszívódnak a beleinkbe, illetve bejutnak a véráramba. 

Valaki csak érdekességként néz utána, valaki pedig az életmódváltása miatt tartja fontosnak, hogy tudja, mit mennyi ideig emészt meg, milyen gyorsan lesz éhes. Gyakori, hogy az emésztési gondokkal küzdőknek, vagy a fogyásra vágyóknak olyan élelmiszereket javasolnak a szakemberek, melyek lassabban szívódnak fel a szervezetben. Ezek az ételek valóban hasznosak, ráadásul legtöbbször nincs bennük sok kalória sem. Ha olyanokat eszünk, melyek hamar felszívódnak a gyors emésztés miatt, hamarabb éhség gyötör majd minket, a vércukorszint előbb felmegy, de rövid időn belül le is esik – vagyis újra enni fogunk.

Természetesen az emésztés pontos ideje függ az egészségi állapottól, az anyagcserétől, az életkortól, de általánosságban egyes ételekről elmondható, hogy villámgyorsan áthaladnak az emésztőrendszeren, míg vannak olyanok, amik jóval több időt töltenek ott.

A gyorsan emészthető élelmiszerek közé tartoznak a gyümölcs – és zöldséglevek, amelyek emésztési ideje 15-20 perc, a nyers és főtt zöldségek, amelyeké 30-40 perc, a halak, amelyeké 50-60,  a saláták olajos öntettel, amelyeké 60 perc. A keményítőt tartalmazó zöldségeket és a csirkehúst  1,5 -2 óra alatt, a gabonaféléket 2, a tejtermékeket szintén két óra alatt, a dióféléket,  olajos magokat 3 óra alatt emésztjük meg.