Bőrproblémák és ami mögötte van

Bőrproblémák és ami mögötte van

  • Post Author:

Bőrproblémát nagyon sokféle dolog okozhat. Javarészt a helytelen táplálkozástól vannak, viszont akadnak irritáló kozmetikumok, szervezetünkben történő elváltozások, eltérések, egyensúlyi problémák, amelyek szintén nyomot hagynak a bőrünkön. Rosszabb esetben csak az arcunkon, még rosszabb esetben testszerte is találunk problémákat.

Az enyhe, apróbb miteszerektől a mély aknékon túl az ekcémáig sok mindent ide lehet sorolni. A kozmetikusok biztos ódákat tudnának zengeni, hogy milyen esetekkel találkoznak a munkájuk során. 

Amit én meg szoktam kérdezni ilyen esetekben:

  • Mennyi folyadékot (víz) fogyaszt naponta? 
  • Mennyi gyorskaját, készételt eszik? 
  • Mennyire figyel oda a zöldségfogyasztásra?
  • Milyen kozmetikumot használ?
  • Milyen gyógyszereket kellett szednie eddig élete során?

A cukor tartalmú ételek csökkentik a szervezetünkben a kollagént és elasztint, így ha ezek helyett a fehérjében gazdag ételeket választjuk, akkor a folyamat megfordul. Nem árt tudni, hogy kollagén nem termelődik C-vitamin nélkül, ezért igyekezzünk minél több természetes C-vitamint fogyasztani.

A tejtermékek aknékat, kisebb pöttyöket eredményezhetnek a bőrön, főleg az áll vonalában. Ilyenkor nemcsak csökkenteni kell ezek bevitelét, hanem teljesen ki is kell iktatni és más alternatívák után nézni. 

Viszketés, irritáció, bőrpír, kiütések. Ekcéma, ez volt a diagnózis 25 éven át. Kezelések, gyógyszerek, kenőcsök. Táplálkozás szempontjából nem tudom, mikor kezdték el vizsgálni az összefüggéseket, de jól tették. Számos ember, akivel beszéltem, az életmódváltás során javulást tapasztaltak, a viszkető, kellemetlen tünetek alábbhagytak.  Az ekcémával párosuló ételallergiák leggyakoribb példái a következők: tehéntej, tojás, szója, glutén, diófélék, hal, kagyló. Az ételekben lévő tartósítószer és mesterséges adalékok is súlyosbíthatják a panaszokat, akárcsak a magas transzzsír tartalmú készétel, gyorsétel. Külön említést érdemel a cukor, amelytől megugrik az inzulinszint, ez áttételesen szintén gyulladáskeltő lehet.

Táplálék-kiegészítőket ilyen esetben érdemes beiktatni. Amennyiben sikerül betartani azt a táplálkozási formát, ami támogatja ezeknek a problémáknak a megszűnését, akkor érdemes ezt kiegészíteni omega-3 zsírsavakkal, amelyek köztudottan gyulladáscsökkentő hatással bírnak. Az antioxidánsokat tartalmazó vitaminok, készítmények pedig a regenerálódásban és az egészséges szövet kialakulásában segédkeznek.