Szénhidrátok – mi alapján válasszunk?

Szénhidrátok – mi alapján válasszunk?

  • Post Author:

Szénhidrátok:

Fontosak, de csakis akkor, ha megfelelő forrásból származnak. Nem mindegy, hogy tésztaételekből, vagy éppen rengeteg zöldségből, vagy egészségesebb köretfélékből fedezzük. Ha rosszul van összeállítva egy étrend, akkor egy idő után olyan testzsírból vagy az izomzat lebontásából fog energiához jutni a szervezetünk. Előbbi még akár pozitív velejáró is lehet, viszont ha izomból is elkezdünk fogyni, akkor az már nem feltétlenül kifizetődő.

szénhidrátforrást találni nem is olyan nehéz. Ha már egyszer felfedezed, hogy nem csak a burgonya és a búzalisztes ételek léteznek, akkor jössz rá csak igazán, milyen sokféleképpen lehet ezt csinálni. Ha már a köretvariációknál tartunk, akkor meg kell említenünk a bulgurt, a hajdinát, a kölest, a rizsféléket, vagy ha már tészta, akkor a durumlisztből készült tészták is felmerülhetnek. De ez attól függ, kinek milyen jellegű és mennyire részletgazdag életmódváltásra van szüksége.

Viszont ne menjünk el a zöldségek mellett sem. Hiszen egy jól összerakott táplálkozási napló rengeteg rostdús és jóféle szénhidrátokban bővelkedő zöldséget tartalmaz. A hüvelyesek annak ellenére, hogy fehérjeforrásnak kiválóak, sajnos a szénhidrát tekintetében nem állnak a legjobb helyen. Például ha a lencsét nézzük, nagyon szuper, hogy közel 25 gramm fehérjét tartalmaz, de 52 gramm szénhidrátot tartalmaz mellette. Nyúljunk inkább az édesburgonyához, hagymafélékhez, karfiolhoz, brokkolihoz, a káposztafélékhez, ezek kellőképpen hozzá tudnak járulni az energiaháztartásunkhoz.