Zsírok és fontos szerepük

Zsírok és fontos szerepük

  • Post Author:

Zsírok:

Sokan félnek, ha zsírosan táplálkoznak, arra rámehet az egészségük. Tapasztalataim alapján inkább a szénhidrátoktól kell félni. A zsíroktól nem kell tartózkodnunk. Ha nem mozgunk rendszeresen, akkor azért, ha fizikailag az aktívabb csoporthoz tartozunk, akkor pedig azért. Elengedhetetlenek a zsírban oldódó vitaminok (D, E, K, A-vitamin), a hormonháztartás számára és kitűnő forrás az energiaellátás számára. Táplálkozási szempontból a telítetlen zsírok értékesek, viszont sajnos lépten-nyomon telített zsírokban úszó ételekkel találjuk szemben magunkat, ha nem tudatosítottuk még magunkban, hogy milyen tápanyagokra van igazán szükségünk.

Telítetlen zsírsavakkal rendelkeznek a halak, tengeri herkentyűk, de nagyon jó források még a növényi olajok (például: olíva vagy napraforgóolaj), a dió, a mandula, a földimogyoró, az avokádó, az alma.

Főzéshez én egyaránt használok kókuszzsírt és olívaolajat. Salátákhoz pedig extraszűz olívaolajat szoktam használni. Ezeken kívül kaphatók még a különböző magvakból készített olajok: földimogyoró, dió, kesudió, makadámiadió. Ezeknek az íze igazán különlegessé teszi az ételeket.