A gyomrunk szuperszőnyege – a bélflóra

A gyomrunk szuperszőnyege – a bélflóra

  • Post Author:

Az egészséges táplálkozás minden életfolyamatunkat befolyásolja. Bele sem gondolunk, hogy tetőtől-talpig mennyit tudunk magunknak segíteni azzal, ha minőségileg és persze mennyiségileg a megfelelőt választjuk 1-1 étkezés során. Abba meg pláne nem szoktak belegondolni az emberek, hogy 1-1 egészségtelen étkezéssel ugyan nagy kárt nem tudunk tenni, de a folyamatos, évekig, évtizedekig tartó helytelen életmód milyen károkat tud okozni. Sajnos sokszor visszafordíthatatlan károkat.

A bélflóránkat ha jellemeznem kellene, nekem egy jófajta hosszúszálú szőnyegre hajaz. Miért is? Normál esetben egy óvott-féltett szőnyeg lyukmentes. Ha bármilyen nemű folyadékot rálöttyintünk, akkor szépen felszívja, még akár szét is terjed a szálak tövénél. A folyadék egy része átütheti a szőnyeg alját. Ha azonban lyukas a szőnyeg, akkor sajnos nagyobb mennyiségű folyadék fog a szőnyeg alá kerülni, hiszen utat keresve magának a hézag felé veszi az irányt.  

A megfelelően karban tartott bélflóra felelős a gyomor- bélrendszerünk, immunrendszerünk, hormonháztartásunk egyensúlyáért. Azért, hogy minden a megfelelő kerékvágásban működjön, nagyon oda kell figyelni arra, hogy az életmódunk ne károsítsa, hanem táplálja, építse azt.

A hosszan tartó helytelen életvitelnek köszönhetően többek között károsodhat a bélflóra. Rengeteg betegségért, egészségügyi kihívásért felelős az, ha károsodott a bélflóra. Az egyszerűbbnek mondható székrekedés-hasmenéstől kezdve a gyomorégésig, nem mellesleg a bőrproblémákért és allergiás reakciókért is nagy százalékban felelős a bélflóra sérülése. Olyan tápanyagokat kell és érdemes választanunk a táplálkozásunk során, amelyek elősegítik a bélflóra regenerálódását, helyrehozatalát, valamint egészséges állapotának megőrzését:

Rostdús táplálkozással, a rengeteg zöldséggel, megfelelően megválasztott fehérjeforrásokkal jó esélyünk van arra, hogy rendbe hozzuk a bélflóránkat. Ezeket betartva is lehetnek hiányosságok, amelyeket táplálék-kiegészítőkkel tudunk pótolni. Érdemes olyanokat választani, amelyekben nagyon sokféle hatóanyag található. Olyan hatóanyagok, amelyek egymás hatását erősítik, nem semlegesítik, vagy hátráltatják. Olyan összetételű termékeket érdemes keresni, amelyek már a hatóanyagok összeválogatásánál és főképp a gyártás során maximális odafigyelést és szakértelmet kapnak.

Az internet világában már névreszólóan bélflóra regeneráló diéta is létezik. Én úgy vélem, hogy egy nagyon alaposan összeállított és alkalmazott életmódváltás során akarva-akaratlanul is képesek vagyunk javítani a bélflóra állapotán és azt megőrizni nagyon sokáig. Ennek viszont egy roppant hosszantartó folyamatnak kell lennie.  

Vélemény, hozzászólás?